TidsZonen

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Josef - 23 februari 2012 22:18

Magen behövde något lugnande idag, så det fick bli spenatsoppa, halvt stuvad med grädde.


Ingen konstigheter, koka ihop spenaten med 1/3 vatten av spenatens volym, smaka av med grönsaksbuljong, peppar, salt, cayenne och timjan. Häll i grädde och späd ut allt eftersom med vatten.

Jag kokade två ägg till men tyvärr så blev de aningen för löskokta så jag var tvungen att koka en till. 1/2 avokado för att få lite mer tugg i soppan plus att få mer viktiga fetter.

Väldigt sällan man gör spenatsoppa, men det är skitgott!


   



Sveriges största nätbutik för män Nya bilar och bilförsäljare på ett ställe. Jämför på FACIT.com

Av Josef - 23 februari 2012 18:45

Jag återkommer till denna hela tiden, den är så otroligt hypnotiserande!

Jag ska försöka få till en liten artikel om Greubel Forsey och deras miljonklockor vid senare tillfälle. Nästa vecka så kommer jag lägga ut en liten kort historia med bilder, hur mitt klockintresse började och vems fel det är!



Sveriges största nätbutik för män Nya bilar och bilförsäljare på ett ställe. Jämför på FACIT.com

Av Josef - 23 februari 2012 14:26

Pannan vill också säga grattis till Viktoria och Daniel! Yay! Jag ville vara vid slottet kl 12.00 när de körde saluten, men magsjukan satte stopp för det.


 


Sveriges största nätbutik för män Nya bilar och bilförsäljare på ett ställe. Jämför på FACIT.com

Av Josef - 23 februari 2012 13:48

Sen frukost/lunch idag, har ingen vidare aptit men jag känner att jag behöver nåt i magen. Så det blir en grönsaksomelett med bacon.

Inga konstigheter, bara att blanda i lite vitlök, grillkrydda, fisksoja och skvätt grädde i omelleten. Stek på lite grönsaker, nu har jag broccoli, morötter och blomkål. Sedan bara steka på.

Av Josef - 23 februari 2012 11:58

Nu är deras lilla prinsessa född.


Klockan 04.26 i dag torsdagen den 23 februari föddes den 51 centimeter långa och 3280 gram stora prinsessan.


Grattis!

Köpa Natoband!

Stöd oss, klicka på ->

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Rekommenderade länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards