TidsZonen

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Josef - 16 mars 2012 09:45

 




1972 är ett viktigt årtal för modern urmakeri, då introducerades Royal Oak som då var innovativt för sportur, och enligt legenden så blev den designad under en natt. För att fira 40 år med Royal Oak så introducerar man under 2012 åtta nya versioner. 

Det blev ingen omedelbar succé för klockan men vid den här tiden så var det en gynnsam tid för lite mindre klockor, och Royal Oak med sina 39mm så lyckades man trots allt under de rådande omständigheterna. Nu var det inte bara de klockor som var teknisk avancerade och dess material som avgjorde ett köp, utan nu också hur de var designade utseendemässigt. Det var otroligt viktigt att klockornas kvalité och tillförlitlighet också levde upp till att vara de mest avancerade, och det gjorde verkligen Royal Oak. Inom några år så lyckades man få förtroende från både entusiaster och väl informerad klientel, och blev en favorit, inte bara hos internationella jetseten utan också hos entreprenörer som den legendariska FIAT-direktören Giovanni Agnelli.


Jag kommer lägga ut bilder och text om de nya klockorna som introducerades under SIHH 2012 och jag hoppas att Ni vill vara med på denna resa, och jag kommer lägga ut första artikeln nästa vecka. Eller ja, vill ju inte kalla det artikel utan mer som informationsblad med bilder. Bilder är ju alltid roligt att titta på, eller hur?

Själv har jag fått upp ögonen för Audemars Piguet tack vare min resa till Barcelona förra året där jag var inne i en klockbutik, Rabat, nära Catalunya-torget vid Carrer de Fontanella, där jag fick prova en Audemars Piguet Royal Oak Offshore Safari. En sådan är min högsta önskan, min graal, och en dag så kommer den vara min, nu är det bara fortsätta jobba och kämpa!


Några historiska bilder introduceringen 1972 på Royal Oak.


           





Lite bilder på huvudkontoret och verkstäderna i Vallee de Joux


             



Lite Royal Oak-sketcher


               



Slutligen, skitsnygga bilder på ledningen hos Audemars Piguet.


   

Jasmine Audemars




   

Philippe Merk



 

Octavio Garcia



tack audemarspiguet.com

Köpa Natoband!

Stöd oss, klicka på ->

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Rekommenderade länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards