TidsZonen

Alla inlägg under maj 2012

Av Josef - 26 maj 2012 22:57

Såg nu att denna som jag provade på Harrods kostade 8 000 000 kr.... I efterhand så känns det som en chock att man haft en sådan dyr klocka i handen. Borde även ha passat på och provat minutrepetitionen med.


*EDIT: såg nu att denna var billigare, det var visst Equation of time för 1 miljon, som jag provade INTE Grande Complication för 8 miljoner.


 

Av Josef - 24 maj 2012 23:35

MAIDEN SPACE FLIGHT. The early 1960s were all about the space race. The Americans launched the Mercury program intended to develop manned flights. They were looking for a high-performance, accurate and reliable chronograph capable of withstanding exceptional conditions. With this in mind, they naturally turned to Breitling, the “official supplier to world aviation” and a privileged partner of the finest hours in aeronautical history. The Navitimer, the cult pilot's watch created in 1952, with its famous circular slide rule serving to perform all operations relating to airborne navigation, naturally asserted itself as the ideal instrument in taking up this challenge. It successfully passed all the required tests, and on May 24th 1962, Lt Commander Scott Carpenter orbited the Earth three times aboard the Aurora 7 capsule. On his wrist was a Navitimer equipped with a 24-hour graduated scale serving to distinguish day from night – an absolute necessity in space. Mission accomplished. This was a major new token of recognition for Breitling, and this space conquest pioneer soon entered the brand's collections under the name of Cosmonaute.


Urverket är ett handjagat inhouse, Caliber 02, kronograf, certifierad COSC, 39 juveler och 70 timmar gångreserv. Boetten i stål har en limiterad utgåva på 1962 stycken, 43mm och safirglas med AR på båda sidor av glaset.


               


tack breitling.com

Av Josef - 24 maj 2012 11:37

 

Jag har tagit en hel del kort, men bara med mobilen. Och eftersom det handlar om klockor så kommer det upp lite bilder på dem. Det fanns hur många ställen som helst i London som har klockor och flesta ställen accepterar inte att man fotograferar montrarna, men jag lyckades i alla fall fota en väldigt sällsynt klocka. Sedan har jag även spammat facebook med en massa incheckningar så folk bli rysligt irriterad, samma spammande som när jag tog en massa bilder på min klocka i olika situationer med mobilen och la upp dem direkt. De blev sjukt irriterade, haha!

Här på bilden ovan har vi liten fika med vatten och Granny Smith-äpple på flygplanet.


 

Det här var ju andra gången jag åkte till London, förra gången så åkte jag med arbetskamrater och man mer eller mindre bara följde med strömmen. Nu åkte jag själv och var tvungen att åka från Gatwick flygplats till Victoria Station, därifrån till Paddington där mitt hotel låg. När man ser tunnelbanenätet så blir man bara helt förvirrad! Men jag hittade rätt snabbt vilken linje och åt vilket håll jag skulle. Tar man bara lugnt och metodisk och inte bli allt för stressad av de miljoner människor som stressar på bakom, så går det bra!


 

Klockan var 13 och jag hade precis kommit till mitt hotell, men incheckningen var inte förrän kl 14 så jag passade på att ta en liten frukostlunch på Kentucky fried chicken. Smaskens!


   

När jag hade fått i ordning allt på hotellet så tog jag en liten paus i en kvart och sedan så drog jag iväg till Paddington Station och tog tåget till Reading för att hälsa på min kusin. Såg denna indiska restaurang i byn utanför Reading. Vi åt inte på denna utan på en mer renommerad indier som vunnit en massa priser, otroligt goda grytor hade dem. Med alltid med facit i hand så glömmer jag hela tiden bort att ta kort. Men jaja, jag ska bli duktigare på det.


 

Min första english breakfast på resan.


   

 

Det blev som sagt mycket promenerande och hade jag varit effektivare så hade jag självklart tagit en massa kort. Men tyvärr.

Jag gick även vilse med flit och hamnade till slut i SOHO och fick denna bild uppkörd i ansiktet på mig. Nästa Londonvistelse så ska jag upptäcka SOHO lite mer, dock inte denna affärsverskamhet utan ett ställe med enbart kvinnor.


 

Eftersom det skulle bli en massa promenerande så köpte jag ett par nya sneakers på Footlocker på Oxford Street. 800kr, lite billigare än i Sverige, samma modell.


 

Jag shoppade jävligt mycket, men det mesta köpte jag på Hackett. Sprang runt flera butiker för att få de rätta storlekarna, på Regent Street, Covent Garden och Bishops Gate vid Liverpool Street. Sedan köpte jag en massa cashmere-halsdukar.


 

Självklart med facit i hand så borde jag tagit en massa kort på Harrods, men det gjorde jag ju inte. Men denna fastighet utanför blev jag ganska så imponerad av, riktig vacker. Tråkigt nog ger bilden ingen rättvisa.


 

Men det blev i alla fall mycket fönstershopping och en del köp på Harrods som avrundades i saluhallen med lite ostron och rosa champagne! Välbehövligt!


 

Liten fet Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calender för 600 000kr som jag fick prova. Världsklass!


 

Det här är det värsta jag provat någonsin! En Jaeger-LeCoultre Minute Repeater för 1,800,000kr. Ganska billig, jag drog fram bankkortet men min kusin slet bort den. Eller inte.

Det enda jag kan säga är att Harrods klockavdeling är världsklass! Har aldrig sett såna klockor i miljonklassen i samma avdelning. Tråkigt nog så fotade jag inte en Roger Dubuis för 4 miljoner, bara en massa gnistrande diamanter. Nödvändigt? Javisst!


   

Jag hamnade en dag i Earls Court, i de så kallade filippinska kvarteren, där jag åt filippinsk mat och efterrätt. Denna kallas för "halo-halo". Helt ok!


 

Lobbyn på mitt hotell


 

Härlig kvällspromenad runt 22 i Kensington


   

Jag spenderade även några timmar i Notting Hill, jättefint område med otroliga hus!


 

Bond Street med massor med klockbutiker med Rolex, Piaget, Hublot, Franck Müller, Glashütte, Lange & Söhne, JLC, Audemars Piguet osv, och allehanda dyra klädbutiker som Louise Vuitton, Hermes, Ralph Lauren och Gucci.


 

Jag började London med KFC, och jag avslutar London med KFC!


Tackar för titten!

Av Josef - 19 maj 2012 15:00

Jaeger-LeCoultre är stolt sponsor till Drottning Elisabeth II:a fest 60 år på tronen, vars tillställning skedde på slottet Windsor.


   


tack tll jaeger-lecoultre.com

Av Josef - 19 maj 2012 10:30

I en show i New York City så presenterar skådespelaren Clive Owen, en entusiastisk ambassadör för märket Jaeger-LeCoultre, sin nya film "The Intruders". På hans handled klockspottade man en Jaeger-LeCoultre AMVOX3 Tourbillon GMT.


Fet klocka!

   


tack jaeger-lecoultre.com

Av Josef - 18 maj 2012 20:45

På en liten privatfest i Warszawa avtäcker Hublot de officiella klockorna inför EM 2012, med en massa VIP-gäster och ledningen för domarkåren för fotbollsfesten.

Oceana, en tysk popstjärna står för underhållningen.


Mer om klockorna här


                 


tack hublot.com

Av Josef - 18 maj 2012 17:49

Dödscool?! En ny klocka som skulle passa vilken rockstjärna som helst, en lite "in your face-klocka" vars bärare inte tar sig själv alltför allvarlig utan en mer avslappnad och rebellisk attityd.

Hela boetten är gjord av keramisk material, 45mm, och safirglas både på fram- och baksida med AR-beläggning, och vattentät ner till 50 meter.

Urverket är en HUB 1112, datum och en gångreserv på 42 timmar.

Skull Bang är mer eller mindre en samlarklocka för entusiaster  med en limiterad utgåva på 100 stycken och utvecklad av Hublot speciellt för Laurent Picciotto, en livslång vän för märket Hublot och som var en av de första som trodde på dem genom att ha dem i sin butik i Paris.


Referens 511.CM.1110.VR.PIC12, numrerad 1-100.

         


tack till hublot.com

Köpa Natoband!

Stöd oss, klicka på ->

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Rekommenderade länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards