TidsZonen

Alla inlägg under februari 2013

Av Josef - 24 februari 2013 15:42

Riktigt fina! Sitter perfekt på fötterna och otroligt skönt mjukt skinn! Årets givna vårköp!

Av Josef - 19 februari 2013 19:51

Ja då släppte Hublot ytterligare en annorlunda kollektion. Vad säger man? Rolig är den i alla fall. Hade man en outtömlig plånbok så varför inte, hehe?!


               


tack hublot.com

Av Josef - 18 februari 2013 22:19

Lite smårykten på nätet. Inget som får det att klia i byxorna precis. Men likt förbannat är det spännande och längtan till slutet av Mars!



 


 

Av Josef - 10 februari 2013 12:22

Då har våra eminenta admins på klockforumet Klocksnack och deras sponsorer Rob Engström arrangerat en liten tillställning i torsdags för oss Klocksnacksmedlemmar, där vi bjöds på god dryck, goda snittar och tillfälle att klämma på alla slags klockor!


Dagen till ära så tog jag med min Deepsea, mest för att jag ville trycktesta den och se vad den klarar av.


 


Jag var först på plats på Marquise, så jag paxade ett bord, plus att jag blev lite småhungrig och passade på att tugga i mig Kalvlever. Gott!


   


Sedan började folk trilla in, sedan Mkrgg, Masterkiller, Joberman och även Porsan. Direkt så började vi klämma på varandras klockor. Kul att få klämma på Porsans "nya" Rolex Daydate vintage i guld och Jobermans 1680.


 


Inte långt därefter så började redan trilla in.


     


I gemensam trupp så gick vi till Rob Engström och släpptes in av vakten.


 


Vi möttes av varma leenden av personalen Therese, Daniel, Naomi och Marcus. Och det bjöds på öl, vin, läsk och snittar.

Daniel, Vd och delägare


 


Therese, marknadsföringsansvarig och delägare, korkar glatt upp en flaska rött från Italien.


 


Sedan var det mingel.


       


VI fick även glatt springa runt i hela butiken, personalutrymmen och urmakeriet.


   


Jag trycktestade min Deepsea. Vi fick göra om testet flera gånger eftersom klockan var lite stor för trycktestmaskinen, vi fick helt enkelt ta bort länken och urmakaren insisterade på att även ta bort ringen. Men jag sa "kör på bara".

Innan vi tog bort länk så kom vi bara upp till 800 meter, 950 meter och 1000 meter, men när länken togs bort så hamnade Dipsy lätt på 1201 meter och slutligen på 1235. Bilden säger 1233 men den hann sjunka ner något innan kameran kom fram. Därmed så ligger jag 1:a på Klocksnacks trycktest!

Rolex Deepsea ska lätt komma ner till 3900 meter och även hamnat på 5000 meter enligt vissa tester, tråkigt nog så klarade denna maskin bara 1200, så det var lite tråkigt att man inte fick se svart på vitt att den verkligen klarar av sådana djup.


       


Självklart så fick vi klämma på en massa klockor!


                 


Trio i guld. Från vänster Spencer, Porsan och Målarns guldrollar.


 



Vinet flödade, humöret på topp och alla minglade runt så samlade Daniel oss och ville visa en speciell klocka. Han tog på sig silkeshandskarna och tog fram en Patek Philippe Minute Repeater referens 5074R, i roséguld. Alla slutade prata och samlades runt klockan. Kvällens höjdpunkt! Magiskt!

Tråkigt nog så fick vi inte röra eller fotografera klockan, den var redan köpt men köparen hade givit Rob Engström lov att visa upp den för oss medlemmar. 4 miljoner gick den på!

Bilden är från Pateks hemsida.


 


Kvällen rundades av och vi eftersläntare gick till Tapasstället Barcelona och tog ett par öl. Där rundan bjöds av Porsan (längst till höger). TACK för ölen, Porsan, jag glömde säga det!


 


Jag vill tacka våra kära admins på Klocksnack och deras sponsor Rob Engström för en jättetrevlig afton!

Av Josef - 1 februari 2013 14:25

Mums

Köpa Natoband!

Stöd oss, klicka på ->

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Rekommenderade länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards