TidsZonen

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Josef - 13 februari 2012 23:51

Men det är som det ska, som sagt. Dagarna när jag stänger butiken eller jobbar helger så blir det ingen jogging. I framtiden så kanske det kan bli nån form av motion på förmiddagen. Men nu så kör jag faktist en promenad från Sjöstaden till Skanstull, inte världens längsta sträcka men det funkar :)

Av Josef - 13 februari 2012 23:15

När jag började motionera vid årskiftet så har jag gått ner lite i vikt men när jag började med LCHF så har jag fått nästan halvera mitt kvällsinsulin (insulatard) och så har jag varierat mitt intag på metformin. Normala fall så tar jag två tabletter till frukost och två tabletter till middagen. Har även där halverat mitt intag, har även ibland inte ens tagit en tablett. Ibland har det funkat bra, ibland mindre bra.


När det har gått mindre bra så har jag fortfarande oftast inom normala värden, dvs under 7. Enstaka fall så har jag haft 8,2 en timme efter mat men sjunkit hyfsat snabbt efter det. Måste även erkänna när man tar sockervärden på morgonen så har det hänt att man haft lite högre värden än vad man trott, ej över 6,2 som högst, men man hade hoppats på under 5 i alla fall.


Men än så länge funkar LCHF-dieten för mig och jag tänker köra februari ut och sedan utvärdera tiden som gått. Det känns annars bra, vissa stunder kan jag känna mig lite trött i huvet sedan lchf-starten men för övrigt när det gäller motionen så har jag blivit klart mycket piggare. Det har verkligen hjälpt när inte solen tittar fram lika ofta på vintern, men jag ska nog börja köra med d-vitamin som kosttillskott, det skadar ju inte och vad jag har läst så är det sällan man kan överdosera det. Och för att inte tala om att jag kännt skillnad när det gäller min vikt, har som sagt nästan gått ner 4-5 kg på 6-7 veckor. Helt ok :)

Av Josef - 13 februari 2012 23:00

Det får även bli ett par ägg innan läggdags, känner mig nu rätt sugen på att tugga i mig nåt. Få se om jag klarar mig på två ägg, annars får jag väl ta en tallrik med turkisk youghurt eller en keso.

Av Josef - 13 februari 2012 22:57

Det blev en ordentlig biff med sallad till lunch och extra grönsaker. Proppade i mig extra pizzasallad och fefferonis, men jag har för mig att de innehåller ett par gram högre kolhydrater än min 5% regel. Men jaja, det jämnar ut sig med tanke på att jag bara tog ett äppe till middag. Jag slickade i mig all den feta bean iaf :)

Av Josef - 13 februari 2012 10:23

Förresten så vägde jag in mig, så att säga i lördags, jag hälsade på mina föräldrar i Sabbatsberg och självklart så proppade de i mig en massa mat. När jag var i badrummet så såg jag vågen och tänkte "vafan, jag kollar". Jag har ju faktiskt inte vägt mig sedan min läkarundersökning i november, tror jag det var. Då vägde jag 83kg.


Nu väger jag med en månads träning och en veckas LCHF 78,8kg. Tänk också på att innan jag vägde mig så åt jag säkert runt 500gram mat och dryck! Jaja det är min ursäkt iaf ;)

Av Josef - 13 februari 2012 10:14

Till frukost blir det:


 Ekologisk Turkisk yoghurt med en skvätt eko vispgrädde och en blandning av nötter med para, macadamia, valnötter, cashew, pumpafrön och en skvätt torkade tranbär. Det blir också ett kokt ägg.


Mumma :)

Köpa Natoband!

Stöd oss, klicka på ->

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Rekommenderade länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards